Packat och (nästan) klart.

 
 
Här sitter jag och dricker kaffe och väntar på att hårfärgen ska gona sig klart. Detta är första gången jag färgar håret själv, dock samma toning som jag alltid brukar ha så om det blir halvkasst är det ingen större katastrof.
 
Nu har jag nästan packat klart, det började som vanligt - väldigt organiserat och utstuderat, men mot slutet började jag trycka ner lite random plagg hejvilt. Det är så sjukt svårt att veta vad man ska packa med sig och alltid, alltid packar man ner alldeles för mycket.
 
Ofta går man omkring i samma shorts, växlar lite linnen eller traskar omkring i en skön strandklänning. Jag kommer inte lägga någon större vikt på mitt utseende denna semestern, det blir sparsamt med smink och hårfix. Det brukar ändå vara rätt onödigt med tanke på att man badar och solar hela tiden. 
 
Det ska bli så förbaskat skönt, gå omkring med håret uppsatt och osminkad, i ett par sköna flipflops. Inga tider att passa, inget att stressa till. 
 
Träningen har fått vara vilande lite denna veckan, jag har helt enkelt inte tid, de två dagar jag har varit ledig har helt och hållet gått åt åt att umgås med hjärtat innan jag åker samt att inhandla allt nödvändigt inför resan. Men vad gör väl det i det långa loppet? Jag kickar igång igen när jag kommer tillbaka, sedan kommer det naturligtvis bli lite motion där nere, beroende på hur mycket vi orkar i hettan.
 
Åh, jag är så trött på alla måsten just nu. Jag borde egentligen byta ett för stort skärp och en för liten bikiniöverdel om jag orkar.
 
Men nu ska jag skölja ur min hårfärg, skrubba mig fredagsfin i duschen, hämta ut mitt efterlängtade paket från asos och spendera min fredag med hjärtat.
Resten skiter jag i just nu. Det blir säkert bra. Vårsolen skiner och jag är lycklig, sådana tillfällen ska man insupa och verkligen njuta av.

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback