En dag i hälsans tecken

Jag började min otroligt tidiga dag med att vakna av att min halsmandel kändes som sizen av en tennisboll. Klockan var 06:30, jag var trött, grinig och hade jävligt ont. Så jag begav mig så fort jag kunde till vårdcentralen där det konstaterades att mina svullna mandlar inte berodde på halsfluss utan på virus.

Så inget antibiotika till mig, däremot antibakteriellt gurgelvatten. Därefter hämtade jag ut det och alla mina concerta samt inhandlade en dosett.
Jag kände mig som en gammal kärring, min apotekspåse var i storlek med en hm-påse, och jag hade mycket hellre spenderat pengarna på kläder och dylikt.

När jag ändå var i farten passade jag på att kolla så att mitt himmelska rike down under mådde bra. Och det gjorde det.

Nu är jag hemma och har satt tänderna i teoriplugg, jag har köpt en väldans massa tester på internet som jag ska tugga igenom innan jag och pappa ska ut och köra en sväng idag.

Imorgon är det nämligen teoriprov, vilket jag inte alls är nervös för - uppkörningen däremot. Hualigen.

Dagens lulz: Min plastsyster påtalade idag att jag sjukskrev mig i måndags när jag var ledig. Better safe than sorry säger jag. Eller nåt.
Dagens mog1: Jag har införskaffat kundkort av alla dess slag och känner mig otroligt vuxen, samlar poäng och har mig. Dessutom ska jag beställa gardiner från jotex idag. Dock inte med "vackra motiv av äpplen, tomtar eller änglar" utan neutrala sådana.
Som om inte detta vore nog ska jag dessutom till tandläkaren på torsdag. Min mogenhet vet inga gränser!
Dagens jag-undrar-jag: Om inte vår katt skulle behöva lite av min adhd-medicin. Den har dampat runt här hela morgonen, attackerat min fot och gjort de mest gutturala jamanden.
Eller så kanske den bara är besatt av något jävligt evil.

Ett litet btw:
Fy fan vad skönt det är att inte gå till ungdomsmottagningen längre. Jag har 2 år kvar men det får räcka för mig. Overcrowded väntrum med adhd-fjortisar, inkompetenta barnmorskor och veckolånga väntetider för att få en plain mutt-koll.
Tacka vet jag mottagningar för 20+are, där är det lugnt och skönt.


Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback