När jag rymde hemifrån



Detta är min systerdotter Sofia 13, hon har varit försvunnen i 5 dagar. Hon försvann i Sala. Kan finnas i Sala eller Täby. Om ni ser henne ring:
Helena (Mamma) 076-5866929
Magnus 0735-028809
Polisen 11414
Sprid denna länk vidare.
Tack på förhand Magnus !

När jag var 14 år rymde jag hemifrån.
Jag gjorde det inte för att det var jobbigt hemma eller för att jag mådde dåligt.
Jag gjorde det nog mest för att jag var så förbannat trött på att jämt vara pryd och duktig, jag ville ha lite äventyr. Lite tonårsrevolt.

Så jag stack, jag ljög för alla, till och med för min bästa väninna om var jag skulle och satte mig på bussen mot Småland till min boyfriend to be.
Mitt under bussfärden ringde min pappa, planen hittils hade varit vattentät och ingen misstänkte något. Precis innan vi avslutade samtalet gapade chauffören ut i högtalarna "Nnnästa Norrrköping, nnnästa nnorrköping!"
"Norrköping?! Är du i Norrköping?!" sa pappa en aning förvånad.
Dålig lögnare som jag är svarade jag
"Det var en radioröst".

Jag vet än idag inte om han gick på det, antagligen inte men han kände mig såpass väl att han anade att jag bara var ute på ett tonårsäventyr men att jag hade tillräckligt med vett i pallen för att inte utsätta mig för alltför riskabla situationer.

När jag kom efter fyra dagar utan att min familj hade hört ett ljud från mig, precis innan de skull efterlysa mig. Eftersom jag var tonåring kretsade givetvis världen kring mig och jag hade inte en tanke på hur oroliga de måste ha varit för mig. Mamma var gråtfärdig och stämningen var så stel att man kunde ta på den när jag gick in genom dörren.

Det fick bli min första och enda rymning, straffet blev sex dagars utegångsförbud. Man får hoppas att den här tjejen också har en liknande anledning varför hon är borta.

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback