Bettis är tillbaka.

Idag hämtade jag ut Bettis. 5600 gick kalaset på, vattenpumpen hade lagt av och något som heter masslufttrycks-blaha samt lamda-sonden hade gett upp.
 
Egentligen ska man ju begära en prisbild innan, men jag är ingen van bilägare och ville bara få problemet fixat. Jag började nästan, nästan grina när bilmecken sa hur mycket det skulle bli, det finns inget annat att göra än att betala.
Å andra sidan är Bettis nu genomgången grundligt och förhoppningsvis är det inget dyrt som brakar ihop på ett bra tag nu.
Först var jag lite grinig, men så fort jag satte mig i min puttrande, trygga lilla traktor så kände jag kärleken bubbla i mig. Jag älskar min bil. Min första bil, som ger mig så mycket frihet och som har ett bagage som rymmer ett halvt flyttlass, hur skulle jag någonsin kunna göra mig av med den?
 
Odågan.
 
På vägen hem svängde jag förbi mamma, det känns som att man är lite dålig på att hälsa på nära och kära ibland. Hon har planer på att flytta ut på landet, hon hade hittat en gård för, håll i er peeps - 400.000! Då ingick ett hektar mark, två hus och en lada med stall.
 
Vi satt och fantsierade om att hon vi kunde bo i varsitt hus, jag kunde ha två ardennerhästar och så skulle vi ha en flock får som betade upp marken och lite höns. Jag tror jag skulle trivas väldigt bra lite utanför stan, kanske inte mitt ute på den karga Norrlandsbygden men invid en mindre stad. Nära till bekvämligheter men med folkmassor på behörigt tillstånd.
Jag känner verkligen att jag mer och mer börjar ogilla Stockholmsstöket, sen är bopriserna här hutlösa. Till och med i förorterna har det gått upp i sjuka priser.
 
Snodd ur mammas bokhylla, känns som jag kan behöva den nu.
 
Väl hemma svängde jag ihop en köttfärrsås efter att jag hade ätit upp resterna av min brorsas goda korvstroganoff. Jag måste nämligen bli mycket bättre på att göra matlåda, I'm a lazy ass så jag köper oftast mat ute vilket i slutändan blir väldigt dyrt. Och nu när Bettis har gjort ett rejält hål i plånboken får jag hålla igen den här månaden.
 
Om nom.
 
Dock har jag alltid en buffert på kontot för oförutsedda utgifter, som egentligen är ett sparkonto för större planer än så, men ibland får det också fungera som buffertkonto.
 
Ser man lite mör ut eller?
 
Idag ska jag ta mig tusan lägga under täcket innan 10, det lyckades jag inte med igår.
Cirka 20 minuter kvar. Godnatt alla myskorvar därute.

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback