Att aldrig ge upp.

Vissa saker får man kämpa hårt för om man ska nå.

Idag var femte gången jag misslyckades med en uppkörning, och vet ni vad det mest frustrerande är?
Det är att det inte är körningen det är fel på. Det är mina nerver. Det gick som det brukar, i början kör jag bra, men efter halva vägen börjar jag nästan kallsvettas, känner gråten som bränner i halsen och sedan tappar jag koncentrationen totalt och körningen går åt helvete.

När vi var tillbaka visste jag redan domen, jag dunkade pannan i ratten och började storböla.
Där och då kände jag att jag aldrig kommer få något körkort. Jag kommer aldrig lyckas tygla mina nerver och jag hade sån jävla lust att bara skita i allt vad körkort heter.

Men det kan jag ju inte göra. Jag kan inte sluta på målsnöret, så nu är en ny tid inbokad. Denna gång håller jag datumet hemligt.

Min bokningsplan sket sig också. Jag kunde inte byta tider med någon så det får skjutas upp en månad.

Det är just det, om en plan inte fungerar får man ersätta den med en ny. Och aldrig sluta försöka, även när det känns som tuffast.

Efter uppkörningen åkte jag hem till Elin, vi uträttade diverse vuxenärendet som skattedeklaration, jag beställde boken till engelskakursen och så blev jag serverad kaffe och yoghurt med bär.

Nom nom.

Idag är jag pissed off och helt osocial. Det tillåter jag mig vara. Har stängt in mig på rummet och har ingen som helst lust att kommunicera med någon nu. Jag gör det som lugnar mitt sinne bäst - jag skriver.

Men man får aldrig glömma det man faktiskt har heller.
  • Polisutredningen går framåt
  • Jag har fortfarande min feta skatteåterbäring som kommer innan midsommar
  • Jag kommer ta körkort - förr eller senare, och då kommer jag vara så jävla stolt att jag aldrig gav upp
  • Våren är här och sommaren på intåg
  • Jag ska fortfarande boka den där saken (hemligt än så länge) bara att det blir en månad uppskjutet
  • Jag är singel = behöver inte anpassa mitt liv och mina planer efter någon annan, jag gör vad fan jag vill när jag vill
  • Jag har en fantastisk sommar att se fram emot.

Är inte det något att glädjas över så säg?
Men idag som sagt, tänker jag tjura. Det gör jag med rätta.


Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback