Ett positivt inlägg.

Efter många motgångar så tyckte gudarna tydligen att det var min tur att få lite flyt.

Jag har varit ganska deppig under vintern, dels på grund av mörkret men sedan också för att det känns som mitt liv stagnerade lite. Uppkörningarna gick åt helvete gång efter gång och ingenting var kul.

Men nu har det alltså vänt.
- Jag har kommer få tillbaka en fet summa på skatten
- Jag klarade teoriprovet med bravur
- Körlektionerna går jättebra, och ska jag vara helt ärlig så känns det inte som världen går under om jag inte klarar uppkörningen på måndag. Jag har stöttning av världens bästa körskollärare och teoriprovet håller i två månader, så inom den tiden räknar jag med att ha körkort.
- Jag har börjat plugga engelska på halvfart. En takt som visade sig passa väldigt bra medan jag jobbar heltid. Jag är redan klar med 2 uppgifter av 5. En av uppgifter har inte deadline förrän om typ 6 veckor, så det blir ingen stress.
- Jag trivs massor på jobbet och har ansökt om tre veckors semester i år, till skillnad från förra året då jag jobbade hela sommaren
- Eftersom jag jobbade midsommarafton förra året kommer jag med all sannolikhet få ledigt den här midsommaren = jag får fira min absoluta favorithögtid.

Och vädret. Alla som känner mig bra vet att jag är en sommarmänniska och alltid har varit. Jag blir snudd på suicidbenägen i mörkret men när våren kommer blir jag som en tjackis. Euforin är total och jag lever som i ett rus.

Idag var jag och vårshoppade lite. Jag har slutit en pakt med mig själv att jag inte får köpa mer svarta plagg nu. Jag behöver lite färg och här följer resultatet:

En sjal i härlig grön färg och så en fladdrig topp.


...Som katten började leka med (läs sätta klorna i)


Lyckligt vår-chey.


Tjackad vår-chey i sin nya kofta.


Skrattar bäst som skrattar sist, sen hade jag ut min kaffekopp i ren
extas.


Nu ska jag på Selma City Spa med mamma och syster för att avnjuta ett dopp i en ångande utomhus pool med utsikt över hela söder samt en timmes lång massage :)

Hoppas ni alla är lika vårlyckliga som jag och får en underbar helg.
Det gäller att verkligen insupa glädjen när den väl träffar en.

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback