Ålderstecken.

Vuxenpoängen fullkomligt trillar in och snart är det fan på gränsen till pensionärspoäng jag plockar. Nästan så att jag måste ställa till med en redig fjortisfylla för att återställa balansen.

I helgen var jag i Farsta och körde min sedvanliga "jag-vill-egentligen-vara-här-shopping". Jag blev avbruten i mitt uppspikande av tavlor, jag var tvungen att ändra om lite, jag hittade nämligen två helt underbara tavlor, det är canvastavlor av två gamla filmaffischer, en med bland annat Ingrid Bergman (tror jag)

Egentligen passar de inte alls in i rummet, men det skiter jag i för de är så jävla fina. Sedan satte jag också upp en retroaffisch typ 30 tal som jag köpte i Lissabon (slänger upp lite bilder sen)

Men spiken tog slut mitt i mitt neurotiska pysslande, så jag fick åka till Farsta där jag förutom kläder också handlade galgar och spik. Idag köpte jag pärmar på postorder.
Vanliga, fucking svarta pärmar.

Är detta ett rop på hjälp? Jag kanske har sån här progeri fast i själen, innerst inne är jag en gammal pysselkärring.

Nej men allvarligt, alla mina papper ligger i en ihopknycklad hög och när man passerar 20 blir dessa papper plötsligt viktiga och därför tänkte jag en gång för alla sortera upp skiten.
Och att pyssla/inreda är typ det bästa som finns, jag tänkte dra till IKEA så snart som möjligt och inhandla lite växter och annat.

Åh, men jag älskar ju att pyssla, det är som bomull för själen.


Kommentarer
Nathalia

Hej Emma!

Tack för att du skrev i min blogg.

Snälla kan du friska upp mitt minne .Jag kommer ej ihåg dig till 100 procent.Men minns att jag hade bra kontakt med en Emma men som sagt minns ej om det var du eller en annan Emma.

Kram/N

2012-05-08 @ 23:07:25
Bloggadress: http:///nathalias.blogg.se/nattisnyaliv/?tmp=27185348

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback