Älskade ytlighet.

Det finns perioder när jag bara älskar att vara sådär ordentligt ytlig och pyssla om mitt yttre. Det är ofta när jag behöver tänka på annat.

För mig är mitt utseende ungefär som att inreda ett rum. Det är förenat med mycket glädje. Jag tycker inte att jag är ful utan smink, men jag tycker det är roligt att experimentera olika approach som det genererar i.

En dag är det mjuka krämiga färger, en annan dag lite hårdare, det speglar lite hur man känner sig.

Nu ska jag alltså göra en vårupprustning, mitt pågående projekt är håret som ju ska bli längre och friskare.
Där har jag min fantastiska frisörkollega till hjälp som kommer kunna toppa håret med jämna mellanrum nu (hon toppar håret, inte cuttar det till page)

Sedan har jag också beställt Maroccan oil, hårkletsprodukter som sägs göra underverk med håret. Well, det var på Groupon så testa går ju alltid, men jag har hört av en frissa att det ska fungera väldigt bra.

Därtill ska jag också testa en fransförlängning eventuellt en spraytan just for fun (en lätt då, inte så det ser ut som man trillat ner i ett avlopp), jag har 400kr kvar på en salong, en kollega har gjort det och det blev väldigt bra! I värsta fall ser jag ut som en morot. Morötter är ganska gott.




Mina skönhets "no-go"s:

Spruta in saker

Jag har ingenting emot det som sådant, jag tycker bara att det ser svullet/knöggligt ut, det blir aldrig mjuka Angie Jolie läppar, de står liksom ut som om det är aliens som vill tillbaka till sin hemplanet.

Nagelförlängning

Är supertjusigt! Men jag tycker det är sötare med korta naglar som man kan måla i all världens färger. Lättare att sköta också.

Som sagt, att vårda och experimentera med sitt utseende kan vara ganska kul, som att göra om ett rum. En liten fransförlängning här, en ny frilla där för att framhäva vissa drag.
Exempelvis
Långa fransar - framhäver ögonen
En viss frisyr - framhäver ansiktsformen

Däremot skulle jag inte vilja sätta kniven i/permanent förändra något, så vida min kropp inte var förstörd på något sätt, extrem hängmage efter barnafödsel etc.

Jag tycker faktiskt om mitt utseende och det finns ingenting jag skulle vilja ändra. Mina flaws är ju faktiskt också en del av mig och fina på sitt sätt.

Kolla jag kan inte ens vara ytlig utan att bli djup, suck.

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback