Uppgivenhet.

Snart ska jag åka till jobbet i min nya bil. Jag bara ser mig helt uppgivet omkring på alla pärmar, fotoramar som ska upp på väggarna men dom ligger i en hög på pianot.

Jag som skulle hunnit med så mycket idag, jag skulle ju fikat med mamma etc, nu blev det inte så. Annat kom emellan.
Känns som man har nått vägs ände. Vissa saker kommer aldrig att förändras, historier kommer upprepa sig, igen och igen och igen tills allt tar slut.

Det finns inget någon annan kan göra längre, jag vet inte hur länge till jag orkar upprätthålla en ansträngd trevlig min och låtsas som att allt är bra för alla andras skull. Det börjar faktiskt tära på mig med, jag orkar inte detta.

Jag har suttit och spanat på Stockholms bostadskö förövrigt
, jag står typ 39 av 79 på en lägenhet i Husby.
Allvarligt talat, hade jag inte haft min familj och mina vänner här hade jag stuckit för längesedan och börjat om i någon mysig byhåla.

Jag lär nog bli kvar i mitt lilla rum minst ett år till. Och den tanken känns väldigt tung emellanåt.

Kommentarer
Nathalia

Hejsan Emma!

Det är tvär inte lätt att få tag på bostad i Stockholm. Men jag lovar till slut kommer du få en.

Kul att läsa om din nya bil grattis.

Kram//N

2012-05-15 @ 17:26:51
Bloggadress: http://nathalias.blogg.se/nattisnyaliv/

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback