Det bekväma i att bli vuxen.

När jag var 16 år gammal styltade jag runt en hel vinter i högklackat och en alldeles för kall jacka. Jag frös mig blå, fick trippa små korta steg på den glanshala isbelagda gatan och det tog mig år och dagar att ta mig från A till B.
 
Allting skulle se perfekt ut. Jag gick utan mössa så jag kunde slänga med håret, resultatet blev att jag tappade känsel i öronen och det pep i skallen till slut.
 
Idag skulle det aldrig komma till fråga. Nu finns det förvissa varma kläder som också är snygga, men jag skulle hellre välja en riktigt ful utstyrsel som var varm före en kall som var lite finare. Att halka omkring i högklackat skulle aldrig komma på fråga, jag går knappt i klackar på sommaren längre eftersom jag har insett att en kväll med värkande vrister inte är särskilt kul även det ser snyggt ut.
 
När man var 15-16 var allt utav oförklarliga skäl pinsamt och man var såpass egocentrerad att man på riktigt trodde att hela världen hade tid att granska en minituöst från topp till tå.
Idag skulle jag inte bry mig om folk brydde sig om hur jag gick klädd, inte för att folk gör det, men ändå.
 
Men om vi ändå pratar om estetik så tycker jag personligen att en person i kläder som han eller hon trivs i är finare än någon som med plågad min struttar omkring i stiletter i snöyran.
 
Till något helt annat:
Nu har min sista postorderklapp anlänt, nu har jag bara två klappar kvar att köpa och jag vet exakt vad det ska vara så det kommer gå fort och smärtfritt.
Däremot kom jag på att eventuellt kan behöva ett par vinterskor som inte läcker igenom, mina uggs doesn't do the work anymore.
Och så är jag extremt sugen på en jacka för 3 bananer, hej och hå, det är dyrt att bo i ett kallt land.

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback