Ledig imorgon?

Jag har en smärre fetisch för listor, egentligen inte för att jag inbillar mig att någon bryr mig men för att jag älskar att bocka av och få en översikt på vad som händer och sker. Som vanligt är schemat fullspäckat på den enda lediga dagen.
 
Imorgon ska jag:
- Sova ut (enda dagen på hela veckan, tjoflöjt!)
- Byta däck på bilen (fick med sproilans vinterdäck med Bettan)
- Hämta ut mina halloweenkläder (måtte dom sitta bra, det är ju alltid lite one-size över just maskeradkläder, den minsta var i storlek medium som fanns)
- Inhandla det sista inför halloween
- Sätta ljus på gravar (både på Skogskyrkogården men även för min lilla ulltuss som ju försvann för snart 2 år sedan)
 
Mysig fakta:
Vet ni varför man sätter ljus på gravarna vid Alla helgon? Förr i världen trodde man att själarna en gång om året lösgjorde sig från sina gravar och flög omkring bland oss levande, för att alla då skulle hitta tillbaka till sina respektive gravplatser tände man ett ljus på deras grav. Det tycker jag är väldigt fint och jag tycker det är viktigt att inte glömma bort de bortgångna bland all Halloween-hysteri.
Bortgångna närstående känns som en aning mer viktigt en utkarvade pumpor och maskerader, även om det ena inte behöver utesluta det andra.
 
 

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback