Nästan färdig.

Jag har gjort en lista på vilka julklappar jag ska ge till respektive familjemedlem.
Det negativa med en stor familj är att det blir så förbaskat dyrt med julklappar, men nu har jag i alla fall kommit på vad jag ska köpa till alla och jag räknar med att alltsammans kommer vara färdighandlat senast den 1:a december.
 
Jag har också valt ut årets nyårsklänning, mer tänker jag inte avslöja (som om någon på riktigt bryr sig) men jag tror att jag kommer få väldigt saftig rumpa i alla fall.
 
Vinterkläderna får vi se om jag beställer, men jag tror nästan det, det kommer gå på en del men då är det rejäla sådana som kommer hålla mig ordentligt varm den här vintern.
 
I övrigt tänker jag nog boka tid för nyårs-maken i början på december också så jag har det gjort. Jag ska vara så snygg på nyår att alla faller ner och dör. På riktigt.
 
Nu kanske vissa tycker att jag är lite neurotisk och överambitiös, men faktum är att jag har bestämt mig för att njuta av den här julen. Jag vill inte gå runt och ha magsår över vilka julklappar jag ska köpa eller vilken klänning jag ska bära på nyår.
Inte heller vill jag stressa runt i galleriorna ett par dagar innan jul, gråtfärdig och panikslagen.
 
Jag vill mysa omkring, njuta av julatmosfären, baka lussebullar och lite smått berusad av glöggen hitta på julklappsrim och ägna timmar åt att slå in fina paket.
 
Det vill jag göra och för första gången ser jag enormt mycket fram emot julen.

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback