Politiska strategen Almqvist.

Eftersom många nu tagit upp det moraliskt förkastliga i Almqvists uppträdande (vilket jag givetvis håller med om) tänkte jag gå emot strömmen och pin pointa det bombade i hans agerade.
 
För det första. Är man politiker tar man det piano ute på stan, man gör inte särskilt mycket väsen av sig, vill man bli askalas och starta innehållslösa repetativa fyllediskussioner så gör man det innanför lyckta dörrar med ens bästa buddies och inte mitt ute en krognatt i Stockholm.
 
För det andra så startar man inte en, som ovan nämnd diskussion med en offentlig person då det är rätt givet att hon eller han kommer gå ut till media med detta.
 
För det tredje så filmar man väl ändå inte hela spektaklet med en mobilkamera à la högstadiet
 
För det fjärde är man väl såpass begåvad att man trots sin naggade stolthet tar sitt pick och pack och sticker illa kvickt när en kraftigt berusad person börjar tjafsa med en istället för att börja tjafsa tillbaka. Politiker eller ej, vi vet alla att samtal med alkohol iblandat sällan leder till något konkret än mindre en lösning. Ta tillbaka mobilen och stick.
 
För det femte så går man för i helskotta inte tillbaka till den berusade personen och startar ännu ett tjafs?!
 
För det sjätte kallar man inte en kvinna för hora, återigen, helt öppet så att alla kan höra om man vill ha en någorlunda bra image.
 
För det åttonde så raderar man väl ändå den pubertala mobilfilmen och se till att ingen någonsin kan få tag på den?
 
För det nionde... Nej nu orkar jag inte mer. Jag tror jag har fått fram min poäng här.
 
Någon som behöver en media manager? Passa på nu för han lär inte vara arbetslös länge, ehe.
 

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback