Dagens shopping.

Jag har börjat läsa igen! Är inte det helt fantastiskt?
Ett problem jag har är att jag läser ut mina böcker på tok för fort, mina favoritböcker från Camilla Läckberg (ja usch så mainstream och okulturellt) kan jag vänta på i ett år, sedan är boken utläst på tre dagar, jag kan liksom inte slita mig utan kan ligga uppe halva natten om det är en bra sådan.
 
Men nu har jag fått upp läslusten igen tack vare föregångaren till boken här nedan, dessa två har jag beställt:
 
 
Bok numero uno är "Den mörka hemligheten" som är en spinoff på den första boken "Hemligheten, från ögonkast till en varaktiv relation" som i korta drag handlar om hur vi agerar när vi emotionellt närmar oss en annan människa och varför. Simpel KBT-inriktad psykologi och väldigt intressant (jag insåg saker om mig själv jag aldrig hade reflekterat över, och även folk som jag träffat.
 
Den här boken handlar om folk med betydligt svårare anknytningsproblem än de som nämns i föregångaren, inte för att det är ett problem jag känner att jag har, men det är ändå väldigt intressant.
 
Bok numero dos är "Torka aldrig tårar utan handskar", för er som inte har sett serien, IN PÅ SVT-PLAY och titta! Såg ni? Jag använde till och med stora bokstäver, det händer nästan aldrig. Jonas Gardell må vara lite mycket som komiker men som regissör är han helt, helt fantastisk (ett annat tips "De halvt dolda" som han fick kristallenpriset för).
 
Jag har aldrig läst hans böcker men efter att ha läst en chatt med honom där han förklarar att historierna finns mer utförliga i böckerna var jag bara tvungen att beställa boken.

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback