Ett märkligt uppvaknande.

Den här morgonen, mina vänner, vaknade jag av att pratade, ett jobbsamtal. Välartikulerat och seriöst vaknade jag av mitt eget höga prat.
När jag väl hade vaknat var jag så inne i det jag skulle säga att jag liksom slutförde meningen medan jag var halvvaken.
 
Till detta drömde jag också att vi hade flyttat ner kontoret i en jordkällare, det var förvisso ganska mysigt men det känns ändå inte något eftersträvansvärt.
 
Jag är rätt trött idag, ett samtal höll mig vaken till halva natta, sedan började jag prata med en väldigt klok väninna till mig, vips var klockan halv tre.
 
Nåväl, morgonen har ägnats åt städning och nu min veckovisa nagelritual, d.v.s rengöring, nagelbandsolja och sedan bas och överlack, det tar trippelt så lång tid som att bara dra på ett nagellack, men å andra sidan sitter det som berget och ser bättre ut.
 
Jag började intressera mig för just korta naglar när jag såg en bild på blondinbella, hon hade korta, runda vindröda naglar, en simpel vit stickad kofta och en massa ringar. Jag tycker korta naglar är så fantastiskt fint, ett nagellack kan göra en hel outfit. 
 
Innan hade jag en förkärlek för långa naglar med fransk manikyr, helt ärligt så tycker jag fortfarande att det är jättesnyggt, men när de växer ut blir det väldigt fult och allt möjligt fastnar under de där klorna när man till exempel lagar mat.
 
Nog om naglar, nu ska jag göra mig i ordning och försöka hinna med en snabbshopping om jag kan.
Och snart, snart avslöjar jag min plan.

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback