Mycket som händer.

Av någon anledning händer det mycket i min vardag just nu, vilket är jättekul!
Känns som det var längesen jag gick hem från jobbet och bara degade nu.
 
Igår var jag på restaurang, idag ska jag ut och äta igen med min kära gummisyster på en italiensk restaurang i söder.
Jag är bara yttepyttebitter för att jag har bilen och inte kan ta ett glas vitt till maten, men det får gå ändå.
 
Jag är som tidigare nämnt starkt emot att gå ut på fredagar, men imorgon är det födelsedagsutgång för min systers kompisar, jag kommer antagligen börja gäspa runt 12 och vilja gå hem men jag tänkte dra på mig något snyggt och komma in en stund i alla fall.
Planen är att dricka måttligt eller inget alls för att eventuellt kunna träna på lördag, men varje gång jag säger så blir jag full som en kastrull istället så jag lämnar det öppet.
 
Som jag skrivit innan har jag lovat mig själv ett par saker inför hösten.
- Att hålla mig själv i gott skick, d.v.s hålla mig fräsch och fin
- Att vårda min kropp och motionera minst 3 gånger i veckan, det är inte för att jag ska bli jättetränad utan helt enkelt för att min kropp ska må bra, vilket den antagligen inte gör med tanke på mitt stillasittande jobb.
- Att bara göra sådant som jag själv vill och som får mig att må bra på fritiden
 
Jag tycker jag lyckas hålla alla dessa tre löften. Jag har två träningstillfällen kvar, ett tänkte jag förlägga på morgon innan jag börjar jobba och ett på söndag eftersom jag misstänker att jag kommer vara slightly bakis på lördag.
 
Jag har också kommit på att jag dricker verkligen aldrig längre. Alltså aldrig, dels för att jag tar bilen överallt men också för att helgerna för mig är heliga, det känns som jag kastar en ledig dag åt helvete för att ligga hemma och må dåligt om jag dricker.
 
Lördag känns ändå som en bättre bakisdag än söndag, jag hatar att vara bakis på söndagar, det känns nog deprimerande att det är helgens sista dag, sen att må dåligt på det, usch.
 
Det är hur som haver bra att ha ett fullspäckat schema med roliga saker, då märker man inte lika tydligt att det blir mörkare om kvällarna och att vintern smyger sig på.
 
 

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback