Biltrauman och andra trauman.

Jag var hos min psykolog idag. Hon är helt fantastisk. Vi kom fram till något ganska konkret som gjorde mig både ledsen och lättad.
 
Olika typer av biltrauman har följt mig de senaste dagarna, det första var när jag skulle hämta Anna i på hennes jobb och gråtfärdig cirkulerade omkring i Fridhemsplan innan jag slutligen fick vägbeskrivning av en taxichaufför.
 
Igår hade de omdirigerat infarten till essingeleden från Solna, man kunde inte köra upp utan fick ta en omväg via Hornsberg, till slut ploppade jag upp vid rådhuset där jag panikslagen försökte hitta rätt väg ut.
Jag råkade köra mot enkelriktat och fick möte dessutom, då var mitt mental breakdown väldigt, väldigt nära.
 
Idag skulle jag försöka hitta p-plats vid min psykolog och hittar ett parkeringshus.
Ett trångt parkeringshus. Där jag ska försöka klämma in min 940 kombi på minimala rutor, jag backar, vänder etc i säkert 20 minuter innan jag får in den i ett ruthelvete, helt sned men då orkade jag inte mer.
 
Imorgon har jag två saker att se fram emot:
- Morgonfika med mamma, åh vad jag saknar min kloka, fina mamma. Det blir att man inte ses lika ofta när båda är upptagna med sitt och jag bor hos pappa.
- Hämta ut mina skor från tradera, jag trodde först jag hade blivit blåst, men avin har av någon anledning kommit till min gamla adress.
 
Jag har lagt till en ny kategori på min needy-lista. Jag funderar på att införskaffa mig det till nästa lön, men frågan är vilken? Och hur billigt kan man köpa en amatör kompaktkamera utan att det blir helt shitty bilder?
  • En mysig höstutflykt till skogen med kaffetermos och mackor
  • En helggetaway till en europeisk eller svensk stad
  • Att jag vinner budgivningen på tradera (äntligen hittat exakt de skorna jag letat efter)
  • En gosig höstmössa
  • Att min bror kommer hem till oss idag och lagar middag.
  • En kamera
 
 

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback