Man vill ju vara en fin flicka. Eller?

Tillåt mig att få en liten hårig-militant-feminist-rage här men detta får mig att må lite lätt illa.
 
 
Varför står det "girls"? Är en kille som gökar runt inte lika mycket hoe? Är det inte vidrigt med killar som blir aspackade?
 
Det som gör mig ännu mer irriterad att det framförallt är tjejer som spär på detta.
"Det är inte samma sak", jo, det är exakt fucking samma sak. En asdräggig sketfull kille är minst lika "äcklig" och en kille som dunkar på allt på två ben är också en "hoe" om vi nu ska använda den benämningen.
 
Man gör vad man vill med sin egen kropp, tjej som kille, ingen annan är någonsin berättigad att tala om vad någon annan får och inte får göra med den.
 
Jag är så trött på detta att jag vill spy rakt ut. Nu är det 2012, inte 1812, move forward.
 
Detta går utmärkt att applicera även på den här situationen:
 
Bara lägg ner.
 
 

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback