Seriemördare och förkylningar.

Ni vet den där känslan när man börjar känna sig lite sjuk fast ändå inte? Exakt så känns det just nu.
Man är på gränslandet mellan sjuk och inte sjuk. Man är för frisk för att ligga i sängen och tycka synd om sig själv men mår fortfarande dåligt.
 
Just nu har jag känningar i halsen, smått ledvärk och ont i huvudet. Jag skulle tippa på att jag är sjuk inom tre dagar om det inte slutar. Alla är sjuka nu, från september till april är hela Sverige en snorande smitthärd, är det inte förkylningar är det magsjuka, är det inte magsjuka är det svininfluensa. Hip hooray.
 
Nu har jag krupit ner i sängen med en riktig feelgood bok. "Femtio seriemördare", jag är ett stort fan av självbiografier och böcker som är verklighetsbaserade, nu när jag börjat läsa den kan jag inte sluta.
 
Idag har jag förövrigt börja kolla på gym, eftersom det var ett halvt decennium sedan jag tränade regelbundet (om man inte räknar med mina halvtaffliga powerwalks) så har jag kommit fram till att det bästa är om det finns tillgång till PTs på gymmet som kan visa en hur man använder alla mojänger och lägger upp ett träningsschema.
 
Min pappa grusar dock mina fitnessplaner ganska rejält, för bara någon minut sen kom han in på rummet och dumpade några lakritsgodisar till mig. Alla som känner mig vet att det kan vara en flammande eldhärd mellan mig och en skål lakrits - jag skulle äta i alla fall.
 
Och när jag kom hem från jobbet låg det Marabou Cookies på bordet. Jag saknar all form av självdisciplin så jag åt upp de tre kakor som fanns kvar. Hoppas allt sätter sig på röven eller tuttarna.
 
Man lär väl ändå bli sjuk större delen av året så jag får väl förlika mig med lite vinterhull och dåligt flås. Men försöka ska jag åtminstone, jag vill bli frisk och stark.
 
Nu ska jag läsa om människor som är sjukare än jag, då känner man sig sådär härligt sund och normal.
Kram på er.

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback