Sjukdom och shopping.

Första shoppingen efter löning:
 
Hade annars lite roligare saker på min inköpslista men fine.
 
Vem tror ni fick rätt förövrigt angående förra inlägget?
Tror ni möjligtvis att doktorn kikade med en lampa i min hals och konstaterade att jag är lite röd och irriterad som brukligt vid en förkylning.
Tror ni kanske att han lyssnade på mina lungor och inte tyckte det lät som någon lunginflammation?
Well duuh, allt detta vet jag ju, jag har bott i min kropp i 22 långa år, jag har haft otaliga lunginflammationer och vet precis hur det känns.
 
Anledningen till att jag ens ber om slemlösande är för att jag inte ska få det, alternativt behöva dras med långvariga andningstäppande slemhostor, istället hjälper jag kroppen upp med skiten.
 
Det hela slutade i alla fall med att han skrev ut medicinhelvetet och jag upptod en helt onödig tid från vårdcentralen.
 
Jag har lagt in en värmedyna under lakanet i sängen så den var alldeles uppvärmd och gosig när jag kröp ner, imorgon stannar jag hemma från jobbet.
 
Såg förövrigt världens sötaste skylt i apotekets fönster idag där det stod "Ja, det är synd om dig som är förkyld"
Tack för att någon sa det! Kände jag då.
 
Känner mig otroligt ynklig för närvarande. Imorgon kommer bloggen bli överöst av krönikor och åsiktsinlägg eftersom jag kommer vara extremt rastlös.
 
Oh, just det, en sproilans bloggdesign är på ingång - bara ett problem, jag kan fasiken inte bestämma vilka färger jag vill ha, katastrof, får försöka klura på det.
Godnatt med er.
 

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback