Skor & ambivalens.

"Jag undrade varför skon var så svampig och blöt, sedan kom jag på - jag går ju på marken" - min bror.
 
Jag kom på en annan positiv sak som hände igår. På apoteket ringer de från mitt försäkringsbolag där jag har bilen. Jag förstår direkt att det handlar om mersälj, tjeniskille, sjukt taggad ringer mig.
"Hej Emma, du har ju din försäkring hos oss, allt ser jättebra ut, jag tänkte bara höra om allt går bra och vad du tycker om den?"
 
Nej men åh, han bryr sig genuint om vad jag tycker om min försäkring, sannolikt inte, men jag önskar att det vore så.
"Jo, den är väl bra, men det är ju bara en trafikförsäkring"
"Nej, din bil är helförsäkrad".
 
Årets WIN, det är alltså min första försäkring jag tecknade, jag satt lite smått desperat eftersom trafikförsäkringsverkets räkningar på ca 1300 vardera trillade ner i brevlådan.
Jag gick in på compricer, tog den billigaste, dock hade jag ingen aning om vad allt betydde, helvagn, halvvags whatever, så av "misstag" helförsäkrade jag min bil.
Och så har jag hängt läpp för att enbart trafikförsäkringen var så satans dyr, men för en helförsäkring har jag fått ett kanonpris!
 
"Så om du t.ex kör ner i diket får du en ny bil av oss", bil och bil vetefan, för värdet av min bil får jag möjligen tillbaka en rostig damcykel, så vi får hoppas att det inte händer.
 
Dagens känsla är en gnagande oro i magen. Inte trevlig alls. Denna veckan är det 6-dagars vecka och jag är ledig på fredag, den dagen blir nog vigd till tvätt och städ, läget börjar bli ganska akut.
 
Sedan har jag ett beslut jag måste fatta relativt snart. Måste göra lite ekonomiska kalkyler och liknande innan jag fattar det.
 
 

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback