You can run but you can't hide.

Imorse mådde jag sämre när jag vaknade (förstår att det är otroligt spännande att läsa om utvecklingen av min förkylning) men jag gick ändå till jobbet.
Jag är fortfarande inte sjuk, sjuk men jag känner att febern ligger och lurar innanför pannan.
 
Jag tänkte handla ett stash med förkylningspreparat på hemvägen, jag tror mest att det är placebo men all effekt är önskvärd effekt.
 
Jag är lite smått motståndare till alvedon när jag är sjuk. Inte för att jag gillar att leka martyr eller eftersträvar en duktighetsmedalj, utan för att febern är kroppens krig mot baskiluskerna, det kriget avbryts när man tar alvedon och för egen del brukar jag tillfriskna fortare om jag pinar mig igenom det på en värmedyna i sängen.
 
Det som är värst när man är sjuk är dock den långvariga slemhostan som brukar hänga kvar i flera veckor efter. Man borde uppfinna en slamsugare som kan suga upp allt på en gång istället.
 
Men jag är inte bitter över detta, idag är det löning.

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback