Men hur fan ska man ha TID med allt?

Pust, jag har precis suttit och plöjt igenom Deffmat-bloggen och satt ihop en veckomeny för nästa vecka.
 
Det är lite förjävligt att lönen kommer efter helgen, annars hade jag kunnat storhandla och laga mat för veckan på söndagen, men nu kommer den olägligt nog på måndag, jag jobbar 12-21 så jag måste gå upp i ottan och försöka hinna storhandla innan jobbet, sedan hem med skiten och försöka laga åtminstone en lunch innan jag börjar.
 
Träning blir det ingen på måndag, jag har bokat in en massage på en ryggklinik på lunchen (här gäller det att bida sin tid) jag antar att den inte kommer bli särskilt njutbar med tanke på vilka smärtor jag har redan nu, dyrt men jag måste, jag kan inte gå runt så här längre, det börjar bli riktigt plågsamt nu.
 
Idag var jag och kollade blodtrycket, som var högt eftersom jag slurpat i mig ett antal koppar kaffe innan, men det gick bra ändå. Min sjuksköterska var himlans trevlig och allt gick bra.
Jag åkte också tunnelbana idag, för första gången på säkert en månad. Jag gillar kommunaltrafiken när det inte är rusning, visst sitter man i köer med bil men då har man ändå sitt personal space inne i sin egen bil istället för att behöva armbåga sig fram och tvingas trängas med näsan i någons armhåla.
 
Jag åkte tunnelbana därför att jag är totalblack, en halv tank kvar och den måste jag spara på. Alltså jag har typ aldrig varit så här luspank innan lön på väldigt länge, anledningen är för att jag betalade hela resan till Egypten i ett svep, den slukade ganska mycket av min lön, men å andra sidan är det betalt och klart, dessutom all inclusive så det man spenderar där är bara utflykter och eventuell shopping.
 
Förresten så är jag inte bitter utan på väldigt bra humör idag! Känns fantastiskt, trots onda ryggar och tomma plånböcker, allt löser sig sa han som sket i vasken.

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback