Det bästa med att ha PT

Att gå hos en PT kostar multum, det gör det, men en sak som många inte tänker på som ingår i priset (i alla fall med min PT) är fri tillgång till rådgivning och hjälp, det är minst lika mycket värt som själva lektionerna.
 
Jag får fråga min PT allt, och då menar jag verkligen allt.
Han har fleråriga utbildningar i allt från näringslära till athletic training till massör vilket gör att han i princip kan allt som har med hälsa och träning att göra.
 
Är man rookie och inte ens vet hur man ska lyfta en hantel är det fler saker än själva utförandet som man kan behöva hjälp med utan även saker som;
- Hur sjuk är för sjuk för att träna?
- Är det farligt att träna om man har muskelvärk?
- Proteinshake, bra eller anus?
- Varför får jag ont i benhinnorna när jag powerwalkar och vad kan jag göra åt det?
 
Det finns ingen fråga som är för dum och man får fullständig stöttning genom alla moment, inte bara då du utför själva träningen. Det är en av de saker jag nästan tycker är mest värt och det som gör att det blir än mer prisvärt - faktiskt.

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback