Känna sig kränkt åt någon annan

 
Denna cirkulerar på facebook.
Jag har, som jag skrivit i ett tidigare inlägg, aldrig i mitt 22-åriga liv hört en enda person av utländsk härkomst klaga över följande;
 
- Vår tro, intressant eftersom typ 90% av infödda svenska är ateister "jag tror inte på nåt". Hur många känner ni som går i kyrkan på regelbunden basis?
Och hur många av utländsk härkomst som inte själva är kristna (för det är en hel del) som klagar över "vår tro?", kanske har jag dålig hörsel men jag har hittils inte hört en enda.
- Vår flagga, nej men herregud hörrni, vem fan har klagat över vår flagga och varför? Tycker de att den är ful?
- Vårt sätt att leva, fast de flesta lever ju som vi, eller? Och återigen, vem har klagat? Snälla träd fram för jag undrar verkligen vilka ni är!
 
Återigen - de enda som upprörs över pepparkakor och noggerglassar är Kalles Kaviar själva som tycks tro att alla som inte i flera led tillbaka är svenskar har en otroligt överkänslig karaktär i genetiken och måste därför bli kränkta å deras vägnar i hopp om någon slags duktighetsmedalj fastän ingen i själva verket gives a shit.
 
Ändå är det de av utländsk härkomst som anklagas för att gnälla över flaggor och seder, en newsflash för alla som inte vet - det är fler länder än vi som exempelvis firar jul och många blandar också helt sonika jular, chanukka och ramadan hejvilt och firar hela skiten.
 
Jag utlovar en hittelön till den som finner en enda person av utländsk härkomst som alltså motsätter sig det som är skrivet ovan, finns du därute eller är du bara en fantasifigur?
 
 
 

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback