Längre naglar metod som fungerar

När jag var runt 14 så ville jag ha långa naglar, så jag sparade ut äckliga, ojämna naglar som alltid flisade sig och pekfingernageln gick alltid av och av någon outgrundlig anledning lät jag de andra fortsätta vara långa medan pekfingernageln var kort och avskavd, bluärk, ryser av tanken då äckliga, ovårdade naglar är bland det läbbigaste som finns.
 
Då ser jag hellre att man har helt avklippta, korta naglar om man inte pallar pyssla om dom.
 
Numer föredrar jag nedklippta naglar men har istället fått motsatsen - starka, jämnlånga och fortare än ogräs växande naglar.
 
Hur då? Eftersom jag inte blir sponsrad av depend kan ni lita på mina ord, here goes;
 
Eftersom jag själv har ett relativt nyvunnet intresse för nagellack som en pigg accessoar till kläderna man bär blir det att jag målar nytt lack och nya färger nästan varannan dag vilket sliter mycket på naglarna och trots att jag föredrar korta naglar vill jag ändå ha dem välskötta, så jag inhandlade ett depend-kit som man använder i tre steg.
 
1. Nagelbandspeeling som man masserar in i nagelbanden (helst efter att ha badad fingrarna i ljummet vatten en stund) och sedan låter sitta i ca 3 minuter innan man sköljer av.
2. Myrraolja som penslas på såväl nagelbanden som själva nageln och masseras in noggrannt.
3. Nagelbandsolja som masseras in på, surprisingly enough - nagelbanden
 
Fjärde steget finns inte med i kittet, men det är;
4. Skyddande baslack som läggs under nagellacket för att det ska sitta bättre och skydda nageln.
 
Et voila! Det fungerar verkligen, mina naglar går aldrig av och växer fortare än jag egentligen orkar med.
Personligen tycker jag att omålade, långa naglar ser rätt nasty ut, så ett tips är ju att då antingen vara noga med lackningen eller om man inte vill ha någon färg - åtminstone lägga ett ljusrosa lack över.

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback