Hemmaträning och billöshet.

Question of the day: Är jag jättetaggad på att träna idag?
 
Svar: Nej.
 
Alltså det spelar ingen roll om man har en hel dag ledigt, man har fan inte tid i alla fall. Jag drog till Farsta redan när det öppnade imorse för att slippa alla hetsiga påskhandlare. Jag undkom dem perfekt, precis när jag drog började det välla in folk.
 
På min inköpslista stod två saker, jag kom hem med en hel drös med påsar såklart, naughty me.
 
Eftersom jag inte längre har någon bil så delar pappa och jag broderligt på hans bil. Nu skulle han dock iväg och fiska så det blir hemmaträning för min del idag. Har jag bilen tar det 5 minuter till gymmet, annars runt 25 dörr till dörr. Egentligen är det inte själva kommunaltrafiken som jag inte gillar i sig, det är 
1) Att man måste pricka tiderna perfekt. Missar du tuben med 1 minut kan du komma 20 minuter sent till jobbet. Med bil gör det ingen skillnad om du startar och börjar köra tre minuter senare än tänkt. Kanske inte ens 10.
2) Platser som egentligen ligger rätt nära tar sådan förbannad tid att ta sig till. Om man åker med buss tar den ofta världens omvägar (vilket den måste såklart), åker man tunnelbana måste man oftast åka till Slussen, byta linje och sedan åka tillbaka hela vägen ut från stan till en plats som tar max 10 minuter att åka till med bilen.
 
Har man som jag, skilda föräldrar, tre syskon utspridda över Stockholm etcetera blir det en hel del flängande, det går liksom inte om man inte har bil anser jag. Eller så är det jag som dessvärre hur oerhört enkelt det är att ta sig fram jämfört med kommunaltrafiken, om man bortser från rusningstimmarna.
 
Så, nu måste jag vara kreativ och försöka träna med det jag har. En gångväg och ett golv har jag till min hjälp, jag tänkte starta med en powerwalk på cirka gurka 30 minuter och avsluta med lite övningar på golvet, eller tvärtom. 
 
Skitsamma, jag har egentligen andra saker som jag hellre vill göra just nu men de får vänta lite. 
Glad påsk på er.
 

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback