TJOFLÖJT!

Jag hade visst beställt varorna från Bikbok, den första beställningen gjorde jag när jag inte hade kortet i närheten, klickade ner rutan innan jag hade gjort den helt och gjorde en ny senare (annars hade jag ju aldrig fått bekräftelsemail om att ordern tagits emot och skickats, kom jag på nu)
 
Den avbrutna beställningen låg kvar i min orderhistorik och jag trodde att det var min nuvarande.
Jag fick precis ett sms från posten att paketet kommit fram nämligen - tjoho!
 
Imorgon har jag beslutat mig för att i rent terapeutiskt syfte försöka att inte stressa och hetsa imorgon. Jag är som sagt otroligt bra på det, jag kan bli stressad över saker som ska ske en vecka framåt, förstår ni vilka issues jag har?
 
Just idag har jag suttit och haft magsår över hur jag ska hinna träna innan Farsta öppnar, eller om jag tränar efter så kommer gymmet bli fullt och hur ska jag hinna packa och städa och och och!
 
Till slut konfererade jag med mig själv. Det är fan inte rimligt att ha magsår en ledig dag, om jag nu ska bli hälsosam är det ju den raka motsatsen, så jag beslutade mig helt sonika för att imorgon är stress bannlyst.
 
Jag ska göra allt i min takt, jag ska riktigt  strosa omkring i Farsta och göra mina ärenden så sakta som det krävs. I värsta fall hinner jag bara crosstraina imorgon och det är ju inte direkt någon katastrof.
Jag är så förbannat trött på att stressa och jag märker på mig själv att jag verkligen inte mår bra av det. Jag blir lättretlig och ledsen.
 
Jag har börjat försöka sänka kraven i form av tidseffektivitet. Den här veckan har jag varit uppe till 23 för att jag måste laga min mat. Förut hade jag bestämda åsikter om att jag skulle träna innan jobbet no matter what, men nu inser jag att jag bara blir utsliten och grinig av att gå upp 5 för att hetsa till gymmet innan. Det gör kanske inte så mycket att vänta ett par minuter på en maskin om vinsten blir mer sömn.
 
"Ta en sak i taget" säger alltid min mamma till mig när jag blir hysterisk och jag försöker leva efter den devisen eller påminna mig själv om att tidseffektivitet på bekostnad av ens egna välmående faktiskt inte är särskilt hälsosamt.
 
Just nu längtar jag efter att få åka och träna, hämta ut mitt paket, stupa i säng och sedan ha en lugn dag i vårsolen imorgon. Det är blir det.

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback