Hitta styrkan.

Idag mötte jag upp Elin i skanstull, vårat mission var att hitta ett café, något som visade sig vara mycket svårare än vi trott.

Vi åkte från Skanstull ända bort till Fridhemsplan för att hitta ett fik med uteservering. De flesta uteserveringar tillhörde restauranger och de få som tillhörde fiken var fullproppade. Till slut hittade vi ett litet ställe med typ tre uteplatser där vi satte oss.

Sedan, helt impulsivt drog vi och mötte upp en kompis till Elin på ett ställe som heter Luxhamnen eller något sådant vid lilla Essingen, det var jättemysigt, har aldrig varit där förut men det var verkligen en hit.
Jag kan också meddela att jag tog årets första dopp, jag hoppade rakt i och skrek som en liten flicka när jag kom upp igen - uppfriskande, minst sagt.



Nu är jag hemma och har sysselsatt mig med att städa. Man kunde inte se golvet härinne för alla kläder, jag kan inte påstå att jag är jättemotiverad men det börjar se helt okej ut här. Jag ska nog passa på att byta lakan och sortera mina papper också.

Jag måste med alla medel som finns försöka uppehålla mig, det är fullständigt kaos i mitt huvud just nu. Jag har i alla fall bestämt mig för en sak;
- Den här sommaren ska jag ta vara på. Jag ska ta vara på och insupa varje solglimt och ta varje tillfälle som finns att umgås med fina människor och ha kul.

Resten, ångesten och allt som jag inte kan råda över kan jag bara rida ut. Jag har liksom inget annat val.

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback